El Centre

Història de l'escola de música

L’escola es va crear el setembre de l'any 2006, després de la presentació del projecte a l'Ajuntament de Callús, per part de la Carme Botifoll Mas, i d'un curs pilot el mateix estiu, amb un resultat molt positiu. L'objectiu inicial va ser cobrir un buit en l'àmbit de l'ensenyament de la música a Callús.

Des de bon començament es van apuntar molts més alumnes dels previstos, la qual cosa ens va animar a anar endavant. Tant és així que l'escola està autoritzada pel departament d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Des dels inicis, hem ofert la possibilitat d’adquirir una cultura musical a una franja d’edat molt variada, amb programes per a infants que van des dels tres anys fins als divuit, i per a adults. Formen part de la nostra oferta educativa, el treball de grup: llenguatge musical, cor i grups instrumentals; i l'individual en el cas dels instruments. Durant aquests anys hem fet intercanvis amb altres escoles de música, participat en cantates, excursions, visites, concerts, i un munt d'activitats que son vitals per a la formació musical dels alumnes, a banda de les actuacions que fan tres vegades a l'any, per Nadal, al febrer, i a final de curs.

Una de les nostres singularitats és i ha estat, des de sempre, actuar com a eix vertebrador i socialitzador de les activitats culturals del poble, col•laborant habitualment amb les entitats, els altres centres educatius, l'escola Joventut i l'escola bressol, i participant activament en les festes. Vam crear un cicle de concerts "Els Concerts de Callús", en el qual han actuat grans músics: Àngel Soler, Manel Camp, Llibert Fortuny, Kàtia Michel, entre d'altres.

Actualment hem ampliat l'oferta educativa, amb tallers de curta durada, de gralla i guitarra folk, oberts a tothom, per a gaudir de la música d'una manera diferent.

Espais

Claustre

Montserrat Oliveras

Directora de l’Escola Municipal de Música de Callús

Professora de sensibilització i iniciació

Professora de llenguatge musical

Professora de piano i repertorista

Directora del cor infantil i cor jove

Albert Moreno
Cap d'Estudis

Professor de trompeta

Professor del taller "Sonolitza't"

Director del Grup Instrumental

Aura Careta

Secretaria Acadèmica

Professora de sensibilització i iniciació

Professora de guitarra

Professora dels tallers de guitarra folck i nadons

Musicoterapeuta

Daria Medvedeva

Professora de piano

Repertorista

Adriana Alsina
Professora de violoncel
Narcís Moltó

Professor de violí

Director de l'orquestra de cambra

Lluís Ribalta

Professor de bateria

Joan Bruch
Professor de flauta travessera
Professor de sensibilització i iniciació
Professor de bateria
Joan Mas

Professor de saxo i clarinet

Currículum Joan Mas

Joan Mas, saxofonista enèrgic i personal que forma part d’una infinitat de projectes com el seu quartet amb Jon Robles, o les seves participacions amb la Big Band de Granollers, Barcelona Big Latin, Rufaca Jazz Folk orquestra, Martin Leiton Big band, el sextet de Toni Vaquer o el grup Skunk. Membre fundador de la Free Spirits Big Band com a primer alto, ha tocat en nombrosos festivals i clubs de jazz nacionals i internacionals.

Àngels Biosca

Professora de cant